Πριν από λίγο μπαίνοντας στο δίκτυο του Διονύση, είδα με πολύ χαρά να συναντιέμαι με συναδέλφους στους ίδιους προβληματισμούς... Και στις ίδιες αγωνίες, όταν διαισθανόμαστε ότι χρόνια τώρα διδάσκουμε λάθη.
Προκειμένου να ενισχυθεί η κοινή μας πορεία προς την ανακάλυψη του σωστού και να εξωτερικεύσω τον προβληματισμό μου σχετικά με την ηθική διάσταση και τη μεγάλη ευθύνη όσων βάζουν θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων από σχολικό βιβλίο που είναι γεμάτο λάθη, καταφεύγω σε τρεις κινήσεις:
1) Εναποθέτω στην κρίση σας τμήμα από τις διαφάνειες που χρησιμοποίησα σε μια από τις ομιλίες μου πέρσι στη Μαγνησία, με θέμα τον εξαναγκασμένο αρμονικό ταλαντωτή χωρίς απόσβεση.
Στις ομιλίες μου αυτές, μεταξύ των άλλων, τόνισα ότι η διδασκαλία του εξαναγκασμένου αρμονικού ταλαντωτή χωρίς απόσβεση στα Λύκεια είναι απαράδεκτη, γιατί με τον τρόπο που μας αναγκάζει το σχολικό βιβλίο να τον διδάξουμε, είναι σα να μας αναγκάζει να περιγράψουμε φυσικό φαινόμενο δικιά μας εφεύρεσης. Με διαγράμματα και σχέσεις δηλαδή που δεν υπάρχουν.
Και είχα καταλήξει τότε, ότι όλη η παρουσίαση του εξαναγκασμένου ταλαντωτή χωρίς, αλλά και με απόσβεση είναι γεμάτη με τόσα λάθη, που ακόμη και η πιο αθώα ερώτηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα οδηγούσε σε αδικίες.
2) Υπενθυμίζω ότι πέρσι στις Πανελλαδικές μπήκε κάτι από εξαναγκασμένο (1ο θέμα, ερώτηση 5δ). Και αδικία έγινε στα βαθμολογικά γιατί δεν υπήρξε κεντρική οδηγία.
Σας παραπέμπω στην ανάρτηση http://sxoleiof.blogspot.com/2009/05/blog-post_26.html . Λάθη στη φθίνουσα, λάθη στην εξαναγκασμένη, λάθη, λάθη....
Ο εξαναγκασμένος χωρίς απόσβεση είναι κλασικό παράδειγμα εξαναγκασμένης ταλάντωσης, όπου ο διεγέρτης δεν επιβάλλει στον ταλαντωτή τη συχνότητά του
3) Δίνω αποσπάσματα από το 3ο και 4ο κεφάλαιο του βιβλίο μου
Θέματα Φυσικής
Παρανοήσεις και προτάσεις υπέρβασής τους
που πρόκειται να παρουσιάσω στις 19 Δεκεμβρίου 2009 στη Στοά του Βιβλίου.
Τούτο το τελευταίο κάνω, όχι με την υστεροβουλία της διαφήμισης ενός βιβλίου, αλλά με την άκρατη χαρά ότι αν αρχίσουμε να αμφισβητούμε τις ˝αυθεντίες˝, που τόσα χρόνια μας πήραν στο λαιμό τους, όχι μόνο θα συνειδητοποιήσουμε το διαρκές έγκλημα που γίνεται κατά τη διδασκαλία Φυσικής Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης, αλλά θα αντιδράσουμε πιο δυναμικά.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρω τον τρόπο αντίδρασης, αλλά να, τα λέω αυτά γιατί οι λαχτάρες για ένα καλύτερο σχολείο πάντα θα έχουν κάτι όμορφο να προσθέσουν....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου